آموزش زیست شناسی

زیست شناسی یکی از ۷ علم مطرح جهان است که اگر به طور کلی آن را بررسی کنیم، درخواهیم یافت که این علم به کمک تمامی گرایشات خود، با تحقیق بر روی اصول حیات جانداران و ارتباط آن‌ها با پیرامونشان، کمک شایانی به درک انسان از خود و محیط اطرافش می‌کند. همچنین امروزه زیست شناسی به عنوان یکی از دروس مهم مقاطع دبیرستان (رشته‌ی علوم تجربی)، میان دانش‌آموزان از محبوبیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که با این اوصاف، فرآیند آموزش زیست شناسی و یادگیری این علم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده و به همین دلیل ما در آکادمی بیوزوم قصد داریم تا با ارائه‌ی دوره‌های حضوری، آنلاین و آفلاینِ تدریس زیست شناسی به درک و تفهیم هرچه بهتر و با کیفیت‌تر این علمِ مملو از پویایی و زیبایی بپردازیم.

نحوه برگزاری دوره‌های آموزش زیست شناسی در آکادمی بیوزوم

برگزاری کلاس‌های تدریس زیست شناسی توسط بخش آموزشیِ آکادمی بیوزوم، طوری طراحی شده است که تمامی دانش‌آموزان عزیز در سرتاسر کشورمان و حتی خارج از آن، بتوانند به راحتی از این آموزش‌ها به نحوی شایسته و با کیفیت بهره‌مند شوند.

 مهم نیست که در کدام شهر یا کشور ساکن هستید. کافی است فقط با داشتن یک وسیله‌ی الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ و…) و اتصال آن به اینترنت، آموزش خود را آغاز کنید. بر همین اساس، کلاس‌های آنلاین تدریس زیست شناسی بگونه‌ای طراحی و برگزار می‌گردد که هیچ‌گونه تفاوتی از نظر کیفیت در آموزش با کلاس‌های حضوری نداشته باشد.

محل برگزاری کلاس : پلتفرم آنلاین گوگل میت (Google meet)

روش و ابزار آموزشی : مولاژ‌های آموزشی و شبیه‌سازهای کامپیوتری

روش‌های برگزاری کلاس‌های تدریس زیست شناسی در آکادمی بیوزوم

روش‌های برگزاری دوره‌های آموزش زیست شناسی به ۳ شکل گروهی، نیمه گروهی و خصوصی خواهد بود که در ادامه به توضیح درباره‌ی هر یک پرداخته‌ایم.

آموزش زیست شناسی به صورت گروهی

کلاس‌های تدریس زیست شناسی با به حد نصاب رسیدن تعداد متقاضیان و با صلاحدید مدرس و گروه آموزشی برگزار می‌گردند. علاوه بر این، نکته‌ای که در خصوص دوره‌های آموزش زیست شناسی گروهی باید به آن توجه نمود، آن است که در آکادمی بیوزوم تمامی این کلاس‌ها با توجه به مصاحبه‌ی علمی (تعیین سطح)، برنامه‌ریزی خواهد شد تا تمامی شرکت‌کنندگان آن از نظر آموزشی در یک سطح علمی باشند و یکنواختی کلاس کاملا حفظ شود.

نوع برگزاری: آنلاین و حضوری

برگزاری دوره‌ها: ترمیک

ظرفیت کلاس‌ها: از ۵ الی ۱۰ نفر

پشتیبانی علمی: دارد

آموزش زیست شناسی به صورت نیمه گروهی

کلاس‌های تدریس زیست شناسی به صورت نیمه گروهی زمانی برگزار می‌گردد که تعداد دانش‌آموزان کم‌تر از حداقل ظرفیت کلاس گروهی باشد، در این صورت کلاس آموزش زیست شناسی نیمه گروهی با همان قوانین کلاسِ گروهی برگزار خواهد شد. به طوری که در ابتدا مصاحبه‌ی علمی از متقاضیان بعمل خواهد آمد و با توجه به نتایج به دست آمده، گروه آموزشی بیوزوم تنها توصیه به برگزاری یا عدم برگزاری کلاس می‌کند ولی در نهایت تصمیم با شرکت‌کنندگان محترم است.

نوع برگزاری: آنلاین

برگزاری دوره‌ها: توافقی با شرکت‌کنندگان

ظرفیت کلاس‌ها: از ۲ الی ۴ نفر

پشتیبانی علمی: دارد

آموزش زیست شناسی به صورت خصوصی

تدریس خصوصی زیست شناسی همواره با کیفیت‌ترین و اغلب پر بازده‌ترین نوع تدریس زیست شناسی می‌باشد. چرا که در این نوع از آموزش، دانش‌آموز با صرف هزینه‌ای بیش‌تر، تمامی امکاناتی را که یک کلاس می‌تواند داشته باشد را از آن خود کرده و دبیر تنها با تمرکز بر روی یک فرد، آموزش را پیش می‌برد. با توجه به مواردی که بیان شد، لازم است بدانیم که تدریس خصوصی زیست شناسی در آکادمی بیوزوم یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین انواع دوره‌های آموزشی می‌باشد که دانش‌آموزان عزیز با شرکت در این کلاس‌ها، غالبا به سطوح یادگیری بالاتری دست پیدا خواهند کرد. همچنین گفتنی است که تدریس خصوصی زیست شناسی نسبت به دوره‌های گروهی و نیمه گروهی، این مزیت را دارد که چون در این کلاس‌ها صرفا یک دانش‌آموز و یک دبیر حضور دارند، هماهنگی برای برگزاری، مدت زمان کلاس‌ها، برگزاری جلسات جبرانی و… بسیار انعطاف پذیر بوده و همین امر موجب بالا رفتن سطح آموزشی و کیفیت یادگیری می‌شود.

نوع برگزاری: آنلاین

برگزاری دوره‌ها: توافقی با شرکت کننده

ظرفیت کلاس‌ها: ۱ نفر

پشتیبانی علمی: دارد

ثبت‌نام و شرکت در کلاس

درحال حاضر، ثبت‌نام دوره فعال نمی‌باشد
با سپاس از شکیبایی شما

ویژگی‌های اصلی دوره‌های آموزش زیست شناسی در آکادمی بیوزوم

فارغ از آن‌که کدام یک از انواع دوره‌های تدریس زیست شناسی را انتخاب می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که همه‌ی انواع آن دارای ویژگی‌های اصلی یکسانی از نظر کیفیت، نحوه‌ی ارائه و سطح علمی هستند. این ویژگی‌ها که در ذیل به آن پرداخته شده است عبارت‌اند از:

آموزش پویا و موثر

با توجه به آن‌که علم بیولوژی خود سرشار از زندگی، تحرک، جنب و جوش و پویایی است، پس تدریس زیست شناسی نیز باید برای دانش‌آموزان چنین ویژگی‌هایی داشته باشد تا آن‌ها در کلاس دچار خستگی و یکنواختی آموزشی نشوند. بر همین اساس ما در آکادمی بیوزوم اصل را بر آن گذاشتیم که در وهله‌ی اول برخلاف بسیاری از کلاس‌های خسته کننده‌ی آموزشی، با ایجاد شور و اشتیاق در دانش‌آموز، وی را جهت حضور در کلاس و آموزش موثر ترغیب و تشویق کنیم.

همچنین نحوه‌ی اداره‌ی کلاس‌ها بگونه‌ای است که استرس دانش آموزان عزیر به حداقل ممکن کاهش یابد. 

سازماندهی حجم تدریس

همان‌طور که می‌دانیم، بیولوژی علمی گسترده است و از این رو احتمالا هنگام آموزش زیست شناسی، مطالب و سوالات بسیار زیادی حین تدریس پیش می‌آید. بنابراین احتمال آن می‌رود که با زیاد شدن پرسش و پاسخ میان استاد و دانش‌آموز، زمان اختصاص داده شده به کلاس بدون آن‌که تدریس زیست شناسی طبق تقویم آموزشی پیش‌برود، سپری شده و بازدهی کلاس پایین بیاید. به همین خاطر گروه آموزشی ما در آکادمی بیوزوم برآن شدند تا با در نظر گرفتن این موارد، با کمک استاد مربوطه زمانی از کلاس را به پرسش و پاسخ اختصاص داده و همچنین بخش پشتیبانی علمی را به صورت آنلاین برای شما دانش‌آموزان عزیز فراهم آورند.

سازگار با نیازهای دانش‌آموز

هر دانش‌آموز بسته به اهدافی مانند: تقویت سطح علمی، رفع اشکال، المپیاد و… می‌تواند در کلاس‌های آموزش زیست شناسی آکادمی بیوزوم شرکت کند. با معلوم شدن هدف دانش‌آموز، دبیران گروه آموزشی بیوزوم که تدریس زیست شناسی را بر عهده دارند، با برگزاری جلسات مصاحبه‌ی علمی و مشاوره‌ای پیش از آغاز کلاس‌ها، استراتژی تدریس را مناسب و متناسب با دانش‌آموز یا دانش‌آموزان خود مشخص نموده و با شخصی سازی کردن تکنیک‌های تدریس زیست شناسی برای هر دانش‌آموز، یادگیری اصولی را بسیار آسان و تسهیل می‌کنند.

داشتن برنامه برای فواصل بین جلسات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ دوره‌های آموزش زیست شناسی که توسط آکادمی بیوزوم برگزار می‌گردد آن است که با توجه به سنگین و فرار بودن مطالب علمی در درس بیولوژی، آموزش فقط در کلاس‌های تدریس زیست شناسی برقرار نخواهد بود، بلکه دبیران ما با واگذاری تکالیف، تحقیقات و پروژه‌های فرضیه محور سعی برآن دارند که روند آموزش به طور پیوسته حفظ شده و صرفا معطوف به جلسات آموزشی نباشد.

سعی ما بر آن است که دانش آموزان عزیز به طور دائم با مطالب درس زیست شناسی در ارتباط باشند.

سوالات متداول در رابطه با آموزش زیست شناسی

کلاس‌های تدریس زیست شناسی آکادمی بیوزوم مناسب دانش‌آموزانِ رشته‌ی نظری علوم تجربی در مقطع متوسطه‌ی دوم است.

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید هدف از مطالعه‌ی زیست شناسی را مشخص کنید. در دوره‌های آموزش زیست شناسی مجموعه‌ی بیوزوم، منابعی که مطالعه‌ی آن به شما پیشنهاد می‌شود همان کتب درسی است.

زمان‌بندی و تعداد جلسات آموزش خصوصی زیست شناسی مطابق با توانایی و میزان یادگیری دانش‌آموز تنظیم می‌شود. ما در آکادمی بیوزوم، برگزاری جلسات تدریس خصوصی زیست شناسی را برای بیش از دو روز در هفته توصیه نمی‌کنیم.

خیر، با توجه به آن‌که در دوران سال تحصیلی دانش‌آموزان صبح‌ها به مدرسه می‌روند و اغلب در ساعات صبح و ظهر امکان شرکت در کلاس‌ها را ندارند، مجموعه‌ی بیوزوم کلاس‌های تدریس خصوصی زیست شناسی را با هماهنگی دانش‌آموز و دبیر مربوطه از ساعات ۸ صبح الی ۱۱ شب به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد.

۴.۷/۵ - (۱۳ امتیاز)