المپیاد زیست شناسی در آکادمی بیوزوم

المپیاد زیست شناسی مهم‌ترین آوردگاه علمی در حوزه‌ی بیولوژی می‌باشد که در آن دانش‌آموزان مقاطع دهم و یازدهم متوسطه دوم از سراسر کشور در چند مرحله با یکدیگر به رقابت پرداخته و معلومات زیستی خود را به چالش می‌کشند. حال اگر شما نیز به شرکت در المپیاد زیست شناسی علاقه‌مند هستید، باید بدانید که در صورت موفقیت و کسب عناوین برتر در این رقابت‌ها، از مزایای بسیار خوب و ویژه‌ای مانند: معافیت از کنکور و کسب سهمیه المپیادی در آن، معافیت از سربازی، کسب امتیاز نخبگی و… که در ادامه به آن پرداخته‌ایم، برخوردار می‌شوید. ما نیز در آکادمی بیوزوم به علت اهمیت بالای المپیاد زیست شناسی بین محصلین کشورمان، برآن شدیم که در راستای کمک به موفقیت شما دانش‌آموزان عزیز، با بهره‌گیری از کادر آموزشی حرفه‌ای و مجرب بستری را فراهم نماییم تا شما با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی، از شانس بالایی برای قبولی و کسب مقام در هر مرحله از المپیاد زیست شناسی برخوردار شوید.

درباره‌ی المپیاد زیست شناسی

المپیاد زیست شناسی، یکی از مهم‌ترین رقابت‌های علمی در حوزه‌ی زیست شناسی است که سالانه به صورت چند مرحله‌ای در کشورهای سراسر جهان برگزار می‌شود و دانش‌آموزانی که علاقه‌مند هستند تا سطح دانش و توانایی‌های زیستی خود را بیازمایند،  در آن شرکت نموده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در کشورمان ایران، المپیاد زیست تحت نظر ۲ ارگان سمپاد و دانش‌پژوهان جوان برای دانش‌آموزان مقاطع دهم و یازدهم برگزار می‌گردد. این رویداد علمی در سطوح منطقه‌ای و استانی برگزار شده و سپس تا مرحله‌ی کشوری و جهانی نیز ادامه پیدا می‌کند.
شما دانش‌آموزان عزیز می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت‌نام در المپیاد زیست شناسی نموده و همچنین پس از برگزاری هر دوره نتایج و نمرات خود را مشاهده فرمایید.

مراحل المپیاد زیست شناسی

مرحله اول

بهمن‌ماه هرسال و طی برگزاری مرحله‌ی اول المپیاد زیست، دانش‌آموزان مقاطع دهم و یازدهم با یکدیگر به رقابت پرداخته و پس از پاسخ به ۴۰ سوال تستی و ۵ سوال تشریحی، ۱۰۰۰ نفر از آن‌ها به مرحله‌ی بعدی راه خواهند یافت.

مرحله دوم

از بین ۱۰۰۰ نفری که در مرحله‌‌ی اول پذیرفته شدند، ۴۰ نفر آن‌ها در مرحله‌ی دوم المپیاد زیست شناسی انتخاب شده و برای کسب مدال‌های رنگارنگ به مرحله‌ی سوم می‌روند

مرحله سوم

در مرحله سوم المپیاد زیست، سوالات ۶۰ درصد تئوری و ۴۰ درصد عملی – آزمایشگاهی بوده و روزانه ۲ الی ۳ مبحث از دانش‌آموزان امتحان گرفته می‌شود. و در نهایت ۸ نفر از شرکت‌کنندگان به مدال طلا، ۱۵ نفر نقره و سایرین به مدال برنز دست پیدا می‌کنند.

مرحله چهارم

۸ دانش‌آموز طلاییِ مرحله سوم، تحت تعلیم باشگاه دانش‌پژوهان جوان، دوره‌های آموزش پیشرفته المپیاد زیست شناسی را گذرانده و پس از برگزاری تعدادی آزمون، از بین این ۸ نفر، ۴ فرد به عنوان تیم منتخب ملی برای شرکت در المپیاد زیست شناسی جهانی انتخاب می‌شوند. 

نحوه برگزاری کلاس‌های المپیاد زیست شناسی

وقتی از کلاس المپیاد زیست شناسی آنلاین صحبت می‌شود، دیگر مهم نیست که محل اقامت شما کجاست، بلکه کافی است فقط با داشتن یک وسیله‌‌ی متصل به اینترنت مانند تلفن همراه هوشمند، کامپیوتر، لپ تاپ و… آموزش المپیاد زیست شناسی را آغاز کنید. از این رو، کلاس‌های آنلاین آموزش المپیاد زیست به نحوی طراحی و برگزار می‌گردند که کوچک‌ترین تفاوتی از نظر کیفیت در آموزش با کلاس‌های حضوری نداشته باشد.

محل برگزاری کلاس: پلتفرم آنلاین گوگل میت  (Google meet)

روش و ابزار آموزشی: مولاژ‌های آموزشی و شبیه‌سازهای کامپیوتری

سبک برگزاری کلاس‌های المپیاد زیست شناسی

در آکادمی بیوزوم، کلاس‌های آموزش المپیاد زیست شناسی به ۳ شکل گروهی، نیمه‌گروهی و خصوصی برگزار می‌شود. که در ادامه به راجع‌به شرایط هرکدام توضیح می‌دهیم :

آموزش المپیاد زیست به صورت گروهی

کلاس المپیاد زیست شناسی گروهی، حداقل با ۵ شرکت کننده برگزار خواهد شد و نکته‌ای که درباره‌ی کلاس‌ها باید به آن اشاره کرد، این است که در آکادمی بیوزوم دوره‌های المپیاد زیست شناسی با توجه به تعیین سطح علمی، برنامه‌ریزی خواهد شد تا همه‌ی دانش‌آموزان عزیز از نظر سطح آموزشی در گروه کلاسی مخصوص به خود قرار بگیرند. گفتنی است که جهت یادگیری اصولی و انتقال صحیح مفاهیم درسیِ المپیاد زیست به دانش‌آموزان عزیز، از روش‌های جدید آموزش همانند: استفاده از مولاژها و انیمیشن‌های علمی نیز استفاده خواهد شد.

نوع برگزاری: حضوری و آنلاین

تعداد جلسات: با توجه به سطح علمی شرکت‌کنندگان و برای هر مرحله از المپیاد زیست شناسی متفاوت خواهد بود

ظرفیت کلاس‌ها: از ۵ الی ۱۰ نفر

پشتیبانی علمی: دارد

آموزش المپیاد زیست به صورت نیمه گروهی

کلاس‌های نیمه گروهی تدریس المپیاد زیست شناسی زمانی تشکیل می‌شود که تعداد متقاضیان کم‌تر از ۵ نفر باشد، در این حالت کلاس المپیاد زیست شناسی با همان شرایط کلاسِ گروهی برگزار خواهد شد. به صورتی که در ابتدا، دانش‌آموزان از نظر علمی تعیین سطح شده و افراد هم سطح برای گذراندن آموزش المپیاد زیست شناسی در یک کلاس قرار می‌گیرند تا روند آموزشی دوره بدون افت کیفیت طی شده و بازدهی خوبی برای دانش آموزان عزیز داشته باشد. 

 

 نوع برگزاری: حضوری و آنلاین

تعداد جلسات: با توجه به سطح علمی شرکت‌کنندگان و برای هر مرحله از المپیاد زیست شناسی متفاوت خواهد بود

ظرفیت کلاس‌ها: از ۲ الی ۴ نفر

پشتیبانی علمی: دارد

آموزش المپیاد زیست به صورت گروهی

وقتی هدف و آرزوی اصلی شما کسب مقام در المپیاد زیست شناسی باشد، پس باید با تمرکز بسیار زیادی به مطالعه‌ و یادگیری منابع المپیاد زیست شناسی بپردازید. در این حالت ما به شما دانش‌آموزان عزیز پیشنهاد می‌کنیم که روش خصوصی تدریس المپیاد زیست را انتخاب فرمایید. چرا که در روش آموزش خصوصی، شرکت‌کننده می‌تواند از همه‌ی امکانات و ظرفیت کلاس استفاده کند. همچنین مدرس نیز تنها با تمرکز بر روی یک ‌فرد، فرآیند تدریس المپیاد زیست شناسی را پیش برده و فرصت پرسش و پاسخ، حل تمرین و… منحصرا ازآن یک نفر خواهد بود.

نوع برگزاری: آنلاین

تعداد جلسات: برحسب نیاز و توافقی با شرکت کننده

ظرفیت کلاس‌ها: ۱ نفر

پشتیبانی علمی: دارد

کلاس آموزشی المپیاد زیست - مرحله اول
۱۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
هزینه ثبت‌نام

ثبت‌نام اقساطی و مشاوره

مشاورین ما آماده راهنمایی شما هستند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دروسی که باید برای المپیاد زیست شناسی آموخت

زیست شناسی اصلی‌ترین درس المپیاد زیست شناسی است
زیست شناسی

زیست شناسی اصلی‌ترین درس المپیاد زیست شناسی است. به طوری که شما برای قطعی کردن موفقیت خود در المپیاد زیست بایستی بر اغلب گرایشات آن به صورت پایه مسلط باشید.

شیمی

به دلیل وجود یک مبحث مهم در زیست شناسی به نام بیوشیمی، داوطلب المپیاد زیست شناسی بایستی برای فراگیری صحیح این مبحث و پاسخ به سوالات آن، از درک شیمی خوبی برخوردار باشد.

فیزیک

برای درک عملکرد سامانه‌های زیستی و همچنین پاسخ صحیح به سوالات المپیاد زیست، با درسی به نام فیزیولوژی روبرو خواهیم بود که متقاضی بایستی برای داشتن عملکرد بهتر، بر مفاهیم پایه‌ای فیزیک کلاسیک مسلط باشد.

برای تحلیل نمودارهای المپیاد زیست، خوب است که بر مباحث ریاضی تسلط داشته باشید
ریاضی

در المپیاد زیست شناسی سرفصلی به نام اکولوژی یا همان بوم‌شناسی نیز وجود دارد که بواسطه‌ی داشتن چارت‌ها و نمودارها، فرد متقاضی نیاز به دانش پایه مشتق، انتگرال، آمار و احتمال و… دارد تا بتواند به تحلیل نمودارها پرداخته و آن‌ها را درک کند.

منابع المپیاد زیست

کتاب بیوشیمی لنینجر
بیوشیمی لنینجر
کتاب زیست شناسی سلولی
زیست شناسی سلولی
کتاب ژنتیک کلاسیک
ژنتیک کلاسیک
کتاب زیست شناسی گیاهی
زیست شناسی گیاهی
کتاب جانورشناسی هیکمن
جانورشناسی هیکمن
کتاب فیزیولوژی گایتون
فیزیولوژی گایتون
کتاب رفتار شناسی
رفتار شناسی
کتاب آمار زیستی
آمار زیستی

مزایای موفقیت در المپیاد زیست شناسی

  • معافیت از کنکور سراسری با کسب مدال طلا
  • اخذ سهمیه‌ی ۲۰ درصدی در کنکور سراسری با کسب مدال نقره و برنز
  • ثبت نام مدال آوران المپیاد زیست شناسی در بنیاد ملی نخبگان
  • معافیت از سربازی در صورت کسب امتیاز نخبگی در دانشگاه
  • دریافت کمک هزینه‌های مختلف توسط مدال‌آوران المپیاد زیست

المپیاد زیست شناسی در ایران

المپیاد زیست شناسی از سال ۱۳۷۷ تا کنون و به درخواست جناب آقای محمد کرام الدینی (ناظر علمی المپیاد زیست) از هیات برگزاری المپیادهای جهانی، در کشورمان ایران برگزار می‌‌شود. از آن دوران تا امروز دانش‌آموزان پرتلاش و کوشای ایرانی از مدارس گوناگون سراسر کشور توانسته‌اند سالانه با حضور درخشان خود در سطوح مختلف المپیاد زیست شناسی به مدال‌های رنگارنگ زیادی دست پیدا کرده و باعث سربلندی کشورمان در سطح جهانی شوند.

ثبت‌نام اقساطی و مشاوره

مشاورین ما آماده راهنمایی شما هستند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.